Městský provoz, zejména ve velkoměstech jako je naše hlavní město (ale i mnohá další města s velkou hustotou obyvatelstva), svou náročností významně přispívá k naší únavě. Každodenní cesta do centra se stává noční můrou. Navíc ceny pohonných hmot stále spíš stoupají než klesají a vývoj ekonomiky také není zrovna veselý. Není divu, že malé vozy s nízkou spotřebou se těší stále větší oblibě. Pokud patříte k těm mnohým, kteří nechtějí stále jen řešit, zda se vejdou do řady na parkovišti a za co nakoupí benzín či naftu, budete se také poohlížet raději po něčem menším. Jednou z novinek je Mitsubishi Colt.
Můžete rovnou zapomenout na složité vytáčení v podzemních garážích a „trefování se“ do řady na několikrát. Délka vozu 3,94 m z něj činí praktické autíčko, které můžete zaparkovat i trochu našikmo a pořád ještě nebudete nikomu překážet.
Interiér vozu je jednoduchý, ale vše je na svém místě. Přístrojová deska je přehledná, číslice dobře čitelné. Navíc je přímo před vámi displej, který vám dodá informace například o teplotě venku nebo o dojezdu podle stavu palivové nádrže. Sedadla jsou pohodlná a přes velikost vozu se na zadní sedadla vejdou cestující celkem slušně. Zavazadlový prostor o objemu 214 litrů sice nedělá z Coltu stěhovací vůz, ale týdenní nákup se do něj vejde docela dobře. Při troše šikovnosti do něj složíte i menší dětský kočárek. Velmi příjemné je množství a velikost odkládacích přihrádek a schránek.
Spotřeba paliva, to je jedno z hlavních kritérií při výběru vozu. Nový Colt vám při motorizaci 1.1 (výkon 55 kW/75 k) nabízí spotřebu 5,5 litrů a výkonnější 1.3 (70 kW/95 k) jen o málo víc – 5,8 litrů (oba motory jsou benzínové). Diesel sice v nabídce nenajdete, zato však můžete na spotřebě ušetřit díky kombinaci nazývané ClearTec. Jeho součástí je systém automatického vypínání a startování motoru (AutoStop&Go), pneumatiky s nízkým valivým odporem, snížená světlá výška, delší převodové stupně či vysoce efektivní alternátor, který využívá energii vzniklou během brzdění. Vypínání motoru například na křižovatce má za cíl právě úsporu paliva, přičemž se snižují i emise výfukových plynů. Jakmile sešlápnete pedál spojky, motor se okamžitě znovu nastartuje bez pomoci klíče zapalování. Kromě toho se motor sám přizpůsobí okamžitým podmínkám a vypne se jen za určitých okolností (například při nízké venkovní teplotě se motor nevypíná).
Pro ty, kteří nemusejí tolik šetřit, má Colt speciální nabídku – Colt Ralliart. Motor s výkonem 150 koní zrychluje z nuly na sto za 7,4 sekundy. Kombinovaná spotřeba tím sice stoupne na 6,8 litrů, ale to je pořád více než přijatelné. Získáte však zážitek z dynamické sportovní jízdy, který pro mnohé z nás za to stojí.
Více informací najdete na www.mitsubishi.cz.
Autor: JŽ
Vloženo: 26.8.09
Babi | Dík | 13.9.09 |
Cestování s dětmi autem je pro moderní maminku úplně běžné.
Na nákupy, na výlety, později do školy či do školy, příležitost se
najde skoro každý...
Celý článek
Model Peugeot 5008 prošel generační obměnou a výsledkem je
auto, které může mít v garáži menší či větší rodina. Dobrou službu
ale prokáže...
Celý článek
Čím nás zaujal nový model Cactus? Způsobem, jakým chrání
před drobnými nárazy. Dá se říci, že je to jediný „kaktus“,
o který se...
Celý článek
Usednete-li za volant „pomerančového“ Subaru XV, čeká vás
trochu stylu, trochu barev, trochu města a trochu svobody.
Víte už, do jaké barvy se...
Celý článek