Facebook
HLEDÁNÍ               DNES JE 2.5.2024
ZAREGISTRUJTE SE    |    ZAPOMNĚLA JSTE HESLO ?

JMÉNO         HESLO  

DÍKY REGISTRACI ZÍSKÁTE MOŽNOST PŘISPÍVAT DO DISKUZÍ A POKLÁDAT OTÁZKY V PORADNÁCH
Elektronické Miminko zakoupíte zde
Elektronické Auto4drive zakoupíte zde

OCTAVIA SCOUT JE AUTO DO KAŽDÉHO POČASÍ

Vychvalovat klasickou Octavii by bylo v našich krajích tak trochu nošením dříví do lesa. Stačí se trochu porozhlédnout po českých a moravských silnicích a každému je rázem jasné, že v těchto končinách je osvědčená vlajková loď Škodovky oblíbeným vozem, a to nejen jako rodinné auto, ale také jako firemní vůz pro střední management. Verze Scout je však vínem z jiného soudku. Auto v této úpravě si nekoupí každý. Pro jeho pořízení má obvykle zájemce o koupi jako hlavní důvod zálibu v jízdě nerovným terénem nebo častější cestování za náročnějším sportem. Scout má však oproti běžné Octavii další zajímavé výhody.

Jezdí lépe a sedí dobře na silnici

Nová Octavia Scout je již v základní výbavě čtyřkolka. Přestože světlá výška je 179 mm, tedy o 39 mm více než u běžného typu, Scout se v zatáčkách téměř nenaklání a podle našeho subjektivního dojmu při testu se lépe ovládá a dobře drží stopu. Kromě toho vám vyšší sezení umožní lepší výhled. Délka vozu je shodná s Octavií Combi, takže při parkování vás nečekají žádné potíže, naopak si nemusíte lámat hlavu vysokými obrubníky jako u běžného vozu. 

Působí robustně a přitahuje pozornost

Karosérie sice drží novou linii řady Octavia, plastové nárazníky vpředu i vzadu však vozu dávají výrazně masivnější charakter. Do předního nárazníku jsou umístěna kulatá mlhová světla, která dodají sebevědomý výraz, dvojitá koncovka výfuku zvýší dojem dynamičnosti. 

Máte na výběr ze dvou motorů

Octavia Scout je k mání ve dvou motorizacích – nabízí se benzínový 1.8 TSI s přímým vstřikováním a výkonem 118 kW. Většina z nás však patrně sáhne po naftovém 2.0 TDI, který nabízí výkon 103 kW. Bohužel však ještě se systémem čerpadlo-tryska, takže se budete muset smířit s klasickým dieselovým zvukem motoru. Ve vyšších rychlostech nad 110 km/h však motor nabídne mnohem tišší a příjemnější projev. Se zrychlením 10,2 sekund na 100 km z vás sice neudělá závodníka, ale s nákladem lyží nebo jízdních kol na střeše se stejně do silniční rallye nepustíte. Naopak určitě oceníte v příplatkové výbavě asistent pro rozjezd do kopce, a to zejména při cestování do hor.

Uváděná kombinovaná spotřeba naftového motoru, který jsme měli v testu, je 6,4 litrů. Při redakčním testu jsme ujeli téměř 3000 km, přičemž jsme absolvovali i jízdu náročnějším terénem, jako je ostřejší stoupání a nevyhnuli jsme se ani popojíždění v kolonách. Naše průměrná spotřeba se pohybovala lehce pod sedmi litry.

Kapsiček a přihrádek je dostatek

Zejména cestovatelé a sportovci ocení výbavu interiéru, která hýří odkládacími prostory. Horní přihrádka na brýle je téměř návyková a přesednete-li do jiného auta, budete bez ní jako bez ruky, lépe řečeno bez očí. Postranní kapsa u spolujezdce spolehlivě pojme zásobu map pro navigátora (které ovšem nebudete potřebovat, pokud si připlatíte za navigační systém) a držák nápojů uprostřed bezpečně udrží vaše cestovní osvěžení na svém místě. Pro cestování teplejšími kraji oceníte i síťku před sedadlem spolujezdce, která se dá kromě jiného využít i pro láhev s vodou větších rozměrů. 

Zavazadlový prostor je tradiční hit

Vozy Škoda jsou dlouhodobě oblíbené kromě jiného i pro své pověstně rozměrné zavazadelníky. Scout samozřejmě není výjimkou a bez odporu polyká tašky, kufry, ale také hromadu redakčního nádobíčka, jako jsou stativy, fotoaparáty, objektivy a notebooky. Pokud chcete přemístit bez úhony něco placatého, určitě oceníte systém dvojitého dna, který bezpečně oddělí část prostoru od ostatního nákladu. 605 litrů zavazadlového prostoru obvykle dokonale uspokojí i náročnější cestovatele. Při sklopených zadních sedadlech však dosáhnete až úctyhodných 1655 litrů.

Technické údaje:


Motor 1,8 TSI/118 kW 2,0 TDI PD DPF/103 kW
Motor zážehový, přeplňovaný turbodmychadlem, řadový, chlazený kapalinou, přímé vstřikování paliva, 2× OHC, uložený vpředu napříč vznětový přeplňovaný, s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla, řadový, chlazený kapalinou, přímé vysokotlaké vstřikování paliva, OHC, uložený vpředu napříč
Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 118/4500–6200 103/4000
Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–4500 320/1750
Vnější rozměry    
Délka [mm] 4584 4584
Šířka [mm] 1784 1784
Rozvor [mm] 2578 2578
Maximální rychlost [km/h] 211 197
Zrychlení 0–100 km/h [s] 8,4 10,2

Více informací na www.skoda-auto.cz.

GALERIE


Autor: JŽ
Vloženo: 27.7.09

Babi Dík 29.8.09

JAK VYBRAT BEZPEČNOU AUTOSEDAČKU

Cestování s dětmi autem je pro moderní maminku úplně běžné. Na nákupy, na výlety, později do školy či do školy, příležitost se najde skoro každý...
Celý článek

PEUGEOT 5008 V NOVÉM

Model Peugeot 5008 prošel generační obměnou a výsledkem je auto, které může mít v garáži menší či větší rodina. Dobrou službu ale prokáže...
Celý článek

O CACTUS SE NEPOPÍCHÁTE

Čím nás zaujal nový model Cactus? Způsobem, jakým chrání před drobnými nárazy. Dá se říci, že je to jediný „kaktus“, o který se...
Celý článek

BAREVNÁ RADOST Z ŘÍZENÍ

Usednete-li za volant „pomerančového“ Subaru XV, čeká vás trochu stylu, trochu barev, trochu města a trochu svobody. Víte už, do jaké barvy se...
Celý článek