Nevím, kdo si vymyslel, že ženská touží výhradně po miniaturním autíčku, které nejlépe před supermarketem odhodí do nákupní tašky a skotačí vybírat kabelky a botičky. V dnešní době velkých nákupů naopak oceníme velké auto, kam se všechno bez problémů vejde. Ptáte se, jak potom zaparkujeme? Určitě jste slyšeli o parkovacích asistentech – jde to s nimi docela dobře.
Francouzská auta jsou pověstná svým měkkým pérováním. Také jsem toho o něm slyšela dost, ale pochopila jsem, až když jsem vyzkoušela Citroën C5 Tourer. V tomto autě úctyhodných rozměrů (délka 4,829 m) jsem si chvílemi připadala jako v karavaně velbloudů. Auto se lehce a tiše houpá nahoru a dolů a musím přiznat, že při pověstné kvalitě českých silnic jsem to docela ocenila. Ono je sice hezké na sportovním podvozku řezat zatáčky jako závodník a svištět po okresce co to rychlostní omezení povolí, ale po jízdě ještě chvíli cítíte v rukou každý výmol, o zádech nemluvě.
Stříbřitá kapota našeho testovacího vozu skýtá příjemný zážitek z oku lahodící siluety, máme ale trochu problém, aby se fotografovi vešel do objektivu. Tourer je totiž slušný „kus auta“. Velice vás potěší zavazadlový prostor, kam se vejde až 533 l. Dáte sem pohodlně tašky, kufry, kočárky, děti – tedy pardon, ty patří na zadní sedadla do autosedaček. Je tu pro ně místa víc než dost, protože díky zvětšení rozvoru o 65 mm se zvětšil prostor pro cestující vpředu i vzadu.
Abyste mohly definitivně odhodit všechny obavy z velkých vozů, má pro vás Citroën pohodlí na vysoké úrovni. Samonatáčecí bi-xenonové světlomety osvítí každou nepřehlednou zatáčku a na dálnici hlídá vaši jízdu systém AFIL, který signalizuje neúmyslné přejetí bílé čáry na vozovce. Parkovací asistenty vpředu i vzadu odstraní všechny rozpaky z parkování s tak velkým autem.
Nabídka motorizací je slušná – 2 benzínové a 4 dieselové motory. Pro méně náročné 1,8 benzín (127k) nebo naftový 1,6 HDI (110 k) a 2,0 HDI (138 k), pro ty z nás, které dávají přednost více koním pod kapotou, je k dispozici benzínový dvoulitr (143 k) nebo dieselové 2,2 HDI (173 k) a 2,7 HDI (208 k). Testovali jsme nejslabší nafťák a byli jsme s jeho výkonem spokojeni.
Do konce listopadu koupíte C5 Tourer od 604 900 Kč. Více informací najdete na www.citroen.cz.
Autor: JŽ
Vloženo: 12.5.09
Cestování s dětmi autem je pro moderní maminku úplně běžné.
Na nákupy, na výlety, později do školy či do školy, příležitost se
najde skoro každý...
Celý článek
Model Peugeot 5008 prošel generační obměnou a výsledkem je
auto, které může mít v garáži menší či větší rodina. Dobrou službu
ale prokáže...
Celý článek
Čím nás zaujal nový model Cactus? Způsobem, jakým chrání
před drobnými nárazy. Dá se říci, že je to jediný „kaktus“,
o který se...
Celý článek
Usednete-li za volant „pomerančového“ Subaru XV, čeká vás
trochu stylu, trochu barev, trochu města a trochu svobody.
Víte už, do jaké barvy se...
Celý článek