Facebook
HLEDÁNÍ               DNES JE 17.5.2024
ZAREGISTRUJTE SE    |    ZAPOMNĚLA JSTE HESLO ?

JMÉNO         HESLO  

DÍKY REGISTRACI ZÍSKÁTE MOŽNOST PŘISPÍVAT DO DISKUZÍ A POKLÁDAT OTÁZKY V PORADNÁCH
Elektronické Miminko zakoupíte zde
Elektronické Auto4drive zakoupíte zde

CROMA, TO JE POHODA

Když jsem se dozvěděla, že cestu na reportáže po Toskánsku a Jižním Tyrolsku absolvuji ve Fiatu Croma, trochu jsem znejistěla. Mám ráda dlouhé, nízké limuzíny se sportovním podvozkem, s nimiž se mohu na německé dálnici trochu prohnat a v prudkých serpentinách projet trochu stylem „rallye“. Nová Croma je sice dlouhá dost, ale podvozek je přece jen trochu vyšší a navíc to měl být „automat“. Musím ale přiznat, že poté, co jsem v Cromě strávila na cestách týden a absolvovala s ní přes dva tisíce kilometrů, docela nerada jsem se s ní loučila.

Seznámení bylo úspěšné

Nové auto mě vždycky láká, takže první seznámení proběhlo příjemně. Croma je velká, má zajímavý tvar a nám zapůjčený model byl vyveden v moderní bronzové, které se u Fiatu říká Chillout. Ve spojení s osmnáctipalcovými koly vypadala vážně dobře. Kufr byl velký, ale chvíli mi trvalo, než jsem objevila dvojité dno, díky němuž se dá zavazadlový prostor rozdělit na dvě patra. Stačilo potom jen sklopit vodorovnou dělící přepážku a objevil se prostor, který bez problémů pojal naše redakční „nádobíčko“.

Vyrážíme na cesty

Cestu přes Německo na Brenner znám už jako svoje boty, proto se mohu celou cestu soustředit na svou novou společnici Cromu. Vyhnula se nám dokonce i obvyklá dopravní zácpa kolem Mnichova, a díky tomu jsme na hranici s Rakouskem profrčeli jako blesk. Jelo se nám docela pohodlně, ve vyšších rychlostech neztrácel motor na dynamičnosti, ale to jsem ani neočekávala, protože pod kapotou byl ukryt 2,4 litrový MultiJet s 200 koníky. Vyzkoušeli jsme si i prudké zrychlení s automatickou převodovkou a musím uznat, že při prošlápnutí plynu těch dvěstě koní opravdu pořádně zabere.

Ploužíme se po Rakousku

Čeká nás první zastávka a na přeplněném parkovišti vážně oceňuji zadní parkovací asistenty. Z auta se díky lehce zvýšenému podvozku dobře vystupuje, a tak mohu vylézt bez obav, že mě Rakušáci spatří se sukní hodně vysoko nad koleny. Následujících sto kilometrů pojedeme maximálně stovkou, takže můžeme v klidu vyzkoušet funkci přehrávače systému Blue and Me, kam stačí vložit „flešku“ s oblíbenou hudbou a koncert může začít. Na konci hudební produkce musí Croma zase trochu zabrat, protože začíná stoupání k brennerskému průsmyku a tentokrát s pěkným větrem v bocích. Cromu je třeba pevně držet, přece jen je trochu vyšší a vítr se do ní dost opírá.

Hory i auto se předvádějí

Italské Dolomity v odpoledním slunci jsou překrásné, a tak uděláme první sadu snímků z nejbližšího odpočívadla. Naše hnědá Croma přistála v řadě mezi vínovou, stříbrnou a černou kamarádkou – Italové s velkými rodinami se novot nebojí. Cesta přes hory je příjemná, oceňuji pěkně velká zrcátka a když se nad Bolzanem objeví krátká kolona, přijdou ke slovu i spolehlivé brzdy.

Rallye Toskánsko

V Toskánsku máme na programu nejen cesty po vinicích, ale máme také domluvené schůzky s několika vinaři, abychom s nimi pořídili rozhovory. Takže nás čeká jízda úzkými silničkami, nahoru dolů, s klikatými zatáčkami, za nimiž se otevírají překrásné výhledy. Nevyhneme se ani úzkým, křivolakým uličkám středověkých měst. Tady jsme Cromu opravdu ocenili. Z auta je velmi dobrý výhled do stran a díky velkým zrcátkům a parkovacímu asistentu máte přehled o všech překážkách v okolí. Bravo (musíme se pochválit po italsku), projeli jsme hladce.

Jízda do nebe

Na zpáteční cestě nás čeká poslední noc v horském hotelu nad Meranem. Horské silnice už známe, ale tady nás čeká vážně jízda do nebe. Blíží se déšť, nezbývá než projet mraky, které se povalují kolem silnice. Je to opravdová romantika, chladnou hlavu si zachovává jen Croma. Automat řadí i do prudkého stoupání se zatáčkami přesně, nemusíme ani přepínat na ruční řazení. V posledním kopci, vedoucím k hotelu, se nám do cesty trochu připlete jiný cestovatel, nevyhneme se popojíždění do kopce. Tady se nám hodí hill holder (asistent při rozjíždění do kopce). Auto pevně drží tak dlouho, jak při rozjíždění potřebujete.

Loučení trochu bolí

Z reportáže jsme se vrátili bezpečně a bez nehody, ne vždy je ale cesta tak pohodlná a příjemná jako s Cromou. Škoda, že ji musíme hned zase vrátit. Naše očekávání totiž v mnoha směrech předčila.

Děkujeme společnosti Fiat za zapůjčení vozu Croma. Podrobnosti a technické údaje o modelu Croma najdete na stránkách www.fiat.cz.


Autor: Romana Černá
Vloženo: 11.9.08

JAK VYBRAT BEZPEČNOU AUTOSEDAČKU

Cestování s dětmi autem je pro moderní maminku úplně běžné. Na nákupy, na výlety, později do školy či do školy, příležitost se najde skoro každý...
Celý článek

PEUGEOT 5008 V NOVÉM

Model Peugeot 5008 prošel generační obměnou a výsledkem je auto, které může mít v garáži menší či větší rodina. Dobrou službu ale prokáže...
Celý článek

O CACTUS SE NEPOPÍCHÁTE

Čím nás zaujal nový model Cactus? Způsobem, jakým chrání před drobnými nárazy. Dá se říci, že je to jediný „kaktus“, o který se...
Celý článek

BAREVNÁ RADOST Z ŘÍZENÍ

Usednete-li za volant „pomerančového“ Subaru XV, čeká vás trochu stylu, trochu barev, trochu města a trochu svobody. Víte už, do jaké barvy se...
Celý článek