MiTo je nejmenším modelem legendární Alfy Romeo. Světlo světa spatřil teprve před dvěma lety a jeho design stále přitahuje pozornost. Pokaždé, když se na něj v garáži podívám zepředu, mám pocit, že se směje. Tenhle roztomilý brouček ale dostal teprve nedávno pod kapotu nový motor se systémem plnění válců MultiAir. Díky tomu získal větší výkon, a tak umí ukázat také pěkně ostré zuby.
Na design si vozy Alfa Romeo potrpí, proto není divu, že za testovaným červeným modelem se kdekdo ohlédl. Klasický trojúhelník na přední masce nenechá nikoho na pochybách, že MiTo nebude stejně jako jeho větší sourozenci žádný beránek. I když přední kulatá světla působí dost dobromyslně, celkový dojem z přední části vozu je sportovní a velice přitažlivý. Vybavíte-li své MiTo koly s klasickým Alfa designem, která měl i testovaný vůz, pak mu ke sportovnímu vzhledu nebude scházet vůbec nic.
Uvnitř MiTa si moc pohodlí neužijí řidičky robustnější postavy. Je to celkem logické, neboť při délce vozu 4063 mm a šířce 1720 mm těžko můžete čekat parametry komfortní limuzíny. Moderní středně štíhlé ženě však bude MiTo sedět jako kostýmek od Diora. Středový panel je přehledný, budíky na přístrojové desce dobře čitelné a uspořádané. Tvar a design sedadel odpovídá celkovému naladění vozu a na auto této třídy a velikosti je celkové zpracování interiéru na velice dobré úrovni.
MiTo je prvním modelem, který Alfa vybavila převratným motorem se systémem Multiair. Jedná se o způsob přeplňování válců, kdy je vačkový hřídel nahrazen elektro-hydraulickým systémem pro otevírání ventilů. Pro dámy (pokud nejsou nadšenými fanynkami konstrukcí motorů) je zbytečné pouštět se do dalších podrobností. Podstatné je, že motor získá při relativně malém objemu (u testovaného vozu 1.4) vyšší výkon, vyšší točivý moment, nižší spotřebu a emise. V dnešní době zaměřené na ekologii a úsporu je takový motor snem každého řidiče i automobilky. Našich 135 koní pod kapotou však získá pořádný odpich až po přepnutí spínače u řadící páky do režimu D, který má poskytnout dynamický způsob jízdy. Nejen, že motor získá mnohem jadrnější zvuk (což nemusí řidičky možná až tak moc zajímat), ale hlavně auto dostane mnohem lepší odpich a s pedálem plynu se mnohem méně nadřete. Klasický režim je určen pro ploužení se v městském provozu a pro ještě větší šetřilky, které by měly v městském provozu dosáhnout na spotřebu 7,4 l na 100 km. To se mi zatím nepovedlo, protože dynamický režim je pro mě natolik příjemnější, že jej zapínám před každou jízdou.
Sluší se ještě dodat, že MiTo má pro značku typické ostré brzdy, je třídveřové, takže jej doporučuji zejména pro single či páry, je dostatečně stylové, aby přilákalo pozornost nezadaných fešáků a zavazadlový prostor objemu 270 l docela pohodlně pojme větší nákup nebo zavazadlo na kratší cestu. Na výmolech trochu poskakuje, ale pro motoristické příznivce, kteří si chtějí s autem užít a budit pozornost je MiTo, zejména po vybavení převratným motorem se systémem MultiAir, skvělá volba.
Autor: JŽ
Vloženo: 19.7.10
Cestování s dětmi autem je pro moderní maminku úplně běžné.
Na nákupy, na výlety, později do školy či do školy, příležitost se
najde skoro každý...
Celý článek
Model Peugeot 5008 prošel generační obměnou a výsledkem je
auto, které může mít v garáži menší či větší rodina. Dobrou službu
ale prokáže...
Celý článek
Čím nás zaujal nový model Cactus? Způsobem, jakým chrání
před drobnými nárazy. Dá se říci, že je to jediný „kaktus“,
o který se...
Celý článek
Usednete-li za volant „pomerančového“ Subaru XV, čeká vás
trochu stylu, trochu barev, trochu města a trochu svobody.
Víte už, do jaké barvy se...
Celý článek